ENR 1.12  Presretanje civilnih vazduhoplova
Interception of civil aircraft

1. POSTUPCI PRESRETANJA

1. INTERCEPTION PROCEDURES

Vođa presretnutog vazduhoplova dužan je:

The pilot-in-command of the intercepted aircraft shall immediately:

  1. da se pridržava instrukcija dobijenih od vazduhoplova presretača, tumačeći i odgovarajući na vizuelne signale koji su prikazani u tački 2;

  2. da neprekidno obaveštava nadležnu jedinicu kontrole letenja o svojim postupcima koje vrši po nalogu i instrukcijama vazduhoplova presretača;

  3. ako se radio-veza sa nadležnom jedinicom kontrole letenja ne može uspostaviti na radnoj frekvenciji, da koristi frekvenciju 121.500 MHZ;

  4. ako se radio-veza sa nadležnom jedinicom kontrole letenja iz tačke c) ne može uspostaviti, a vazduhoplov je opremljen SSR transponderom, da uključi mod A kod 7700.

  1. follow the instructions given by the intercepting aircraft, interpreting and responding to the visual signals listed under item 2;

  2. keep competent air traffic control unit fully informed of the actions undertaken in accordance with requests and instructions given by the intercepting aircraft;

  3. if radio contact with competent air traffic control unit cannot be established on the operating frequency, use the emergency frequency 121.500 MHZ;

  4. if radio contact with competent air traffic control unit from item c) cannot be established and, if aircraft is equipped with SSR transponder, select Mode A, code 7700.

2. SIGNALI U UPOTREBI U SLUČAJU PRESRETANJA

2. SIGNALS FOR USE IN THE EVENT OF INTERCEPTION

2.1 Znaci koje daje presretač i odgovori presretnutog vazduhoplova

2.1 Signals initiated by intercepting aircraft and responses by intercepted aircraft

Serija
Series

Znaci PRESRETAČA
INTERCEPTING Aircraft Signals

Značenje
Meaning

Odgovor PRESRETNUTOG
INTERCEPTED Aircraft Responds

Značenje
Meaning

1DANJU – Približavanje na rastojanje do 100 M sa leve strane na visini leta vazduhoplova koji se presreće. Mahanje krilima, a posle primljenog potvrdnog odgovora vrši se lagani zaokret u željenu stranu.Pratite meDANJU – Mahanje krilimaRazumeo,
izvršiću
NOĆU – Isto kao i danju, ali umesto mahanja krilima pale se i gase navigacijska svetla, odnosno reflektor za sletanje u nejednakim intervalima.NOĆU – Paljenje i gašenje navigacijskih svetala, odnosno reflektora za sletanje
DAY – Approach to the distance of 100 M from the left side at the level of intercepted aircraft. Rocking wings, and after acknowledgement a slow level turn on the desired side.Follow meDAY – Rocking wingsUnderstood,
will comply
NIGHT – Same, but instead of rocking wings switching on and off of the navigation lights, i.e. landing lights at irregular intervals.NIGHT – Switching on and off of the navigation lights, i.e. landing lights
2DANJU i NOĆU – Energičan manevar u levu stranu, pod uglom od 90 stepeni od presretnutog vazduhoplova.Možete produžitiDANJU i NOĆU – Mahanje krilimaRazumeo
DAY and NIGHT – An abrupt break-away manoeuvre from the intercepted aircraft consisting of a turn of 90 degrees to the left side.You may proceedDAY and NIGHT – Rocking wingsUnderstood
3DANJU – Kruženje iznad aerodroma, izvlačenje stajnog trapa i preletanje RWY u pravcu sletanja.Sletite na ovaj aerodromDANJU – Izvlačenje stajnog trapa, prećenje presretača i posle preleta RWY odlazak na sletanje.Razumeo,
izvršiću
NOĆU – Isto kao danju, ali uz paljenje reflektora za sletanje u nejednakim intervalima.NOĆU – Isto kao danju uz paljenje reflektora za sletanje.
DAY – Circling aerodrome, lowering landing gear and overflying runway in direction of landing.Land at this aerodromeDAY – Lowering landing gear, following the intercepting aircraft, and after overflying the runway proceeding to land.Understood,
will comply
NIGHT – Same and, in addition, switching on of the landing lights at irregular intervals.NIGHT – Same and, in addition, switching on of the landing lights.
4DANJU – Sa rastojanja većeg od 100 M, na visini presretnutog vazduhoplova, izbacivanje kratke serije infracrvenih mamaca ili u pravcu leta ispaljivanje dva kratka rafala.Sledite me, ovo je zadnja opomena,
ne garantujem za vašu bezbednost
DANJU – Mahanje krilima.Razumeo,
izvršiću
NOĆU – Isto kao danju, uz paljenje i gašenje navigacijskih svetala odnosno reflektora za sletanje.NOĆU – Paljenje i gašenje navigacijskih svetala, odnosno reflektora za sletanje.
DAY – From the distance exceeding 100 M, at the level of intercepted aircraft, dispensing of infrared flares in a short cluster or two short bursts fired in the direction of flight.Follow me, this is the last warning,
I do not guarantee for your safety
DAY – Rocking wingsUnderstood,
will comply
NIGHT – Same and, in addition, switching on and off of the navigation lights, i.e. landing lights.NIGHT – Switching o n and off of the navigation lights, i.e. landing lights.

2.2 Znaci koje daje presretnuti vazduhoplov i odgovori presretača

2.2 Signals initiated by intercepted aircraft and responses by intercepting aircraft

Serija
Series

Znaci PRESRETNUTOG vazduhoplova
INTERCEPTED Aircraft Signals

Značenje
Meaning

Odgovor PRESRETAČA
INTERCEPTING Aircraft Responds

Značenje
Meaning

5

DANJU – Uvlačenje stajnog trapa iznad RWY na visini 1000–2000 FT (300–600 M) i kruženje iznad aerodroma.Aerodrom koji ste odredili ne odgovaraAko se želi da presretnuti vazduhoplov prati presretača na alterantivni aerodrom, presretač uvlači stajni trap i daje signal „pratite me“ (serija 1).Razumeo,
pratite me
NOĆU – Paljenje i gašenje reflektora za sletanje na visini od 1000–2000 FT (300–600 M) i kruženje oko aerodroma. Ako se ne poseduje reflektor, može se dati znak nekim drugim svetlom.
DAY – Raising landing gear while passing over landing runway at a height of 1000–2000 FT (300–600 M) above the aerodrome level, and continuing to circle the aerodrome.Aerodrome you have designated is inadequateIf it is desired that the intercepted aircraft follow intercepting aircraft to an alternate aerodrome, the intercepting aircraft raises its landing gear and uses the signal “follow me” (series 1).Understood,
follow me
NIGHT – Switching on and off of the landing lights at a height 1000–2000 FT (300–600 M) above the aerodrome level, and continuing to circle the aerodrome. If landing lights are not available, use any other lights available.
6DANJU – Uzastopno propinjanje i obrušavanje.

U opasnosti sam

Daje signal „pratite me“ (serija 1) ili „možete produžiti“ (serija 2).Razumeo,
pratite me ili
možete produžiti
NOĆU – Paljenje i gašenje reflektora za sletanje u dužim intervalima.
DAY – Consecutive raising and diving.In distressInitiate signal “follow me” (series 1) or “you may proceed” (series 2).Understood,
follow me or
you may proceed
NIGHT – Switching on and off of the landing lights at longer (regular) intervals.